Minikids
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Ofte stilte spørsmål

 

BESTILLING

 

Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått igjennom?

  • Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post like etter betalingen er fullført.
  • Kontroller e-postadressen nøye ved bestilling.
  • Sjekk om ordrebekreftelsen har havnet i spam/søppelmappen.
  • Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelse etter fullført betaling, kan det skyldes at du har registert feil e-postadresse. I så fall ber vi deg ta kontakt med oss på post@minikids.no så snart som mulig. 

 

Jeg bestilte varer for en stund siden, men har ikke mottatt bestillingen min. Hva skyldes det?

Det kan være flere årsaker til at du ikke har mottatt bestillingen din:

  • Feil e-postadresse er registrert. Ordrebekreftelse, utsendelsesbekreftelse og hentemelding blir sendt til oppgitt e-postadresse. Dersom denne er feil, vil du ikke motta beskjed når varen(e) er klar for henting.
  • En eller flere av varene på din bestilling er forhåndsbestilling. Vi sender da din ordre samlet når alle varer er kommet inn på lager, så lenge ikke annen avtale er inngått.
  • Alle ordre blir sendt med sporingsnummer. Du kan til en hver tid gå inn og sjekke hvor pakken din befinner seg. Du finner link til sporing i ordrebekreftelsen din.
  • Du kan også sjekke med postkontoret ditt om pakken er kommet dit. (Det hender at utleveringsstedene glemmer å scanne inn pakken når den ankommer.)

Ta kontakt på kundeservice@minikids.no om du har spørsmål angående din bestilling.

 

Kan jeg avbestille min ordre?

  • Ja, det kan du. Hvis bestillingen ikke er sendt fra oss, kan du endre eller avbryte den.
  • Gi oss beskjed på kundeservice@minikids.no så snart som mulig om du ønsker å endre eller avbryte din ordre.

 

FORHÅNDSBESTILLING

 

Jeg har forhåndsbestilt en vare. Når kan jeg forvente levering av denne?

  • Ved forhåndsbestilling av varer, vil vi så godt som mulig informere om forventet leveringstid i produktbeskrivelsen.
  • Vi sender varen så snart vi får den på lager.

 

Jeg har bestilt flere varer, hvor en eller flere av varene er forhåndsbestillinger. Når blir varene levert?

  • Vi sender bestillingen samlet når alle varene i bestillingen er på lager, dersom ikke annen avtale er inngått.

 

Jeg har forhåndsbestilt men ikke mottatt en vare som burde ha vært levert nå. Hvor blir den av?

  • Vi forholder oss til leveringstider fra våre leverandører. Det forekommer av forskjellige årsaker at disse blir endret. Vi vil informere kunder som har forhåndsbestillinger inne så snart vi får beskjed om dette.
  • Ta kontakt på kundeservice@minikids.no dersom du har spørsmål om leveringsdato.

 

Jeg ønsker å bestille og få tilsendt noe som er på lager nå, og ønsker samtidig å forhåndsbestille noe som ikke er på lager. Hva gjør jeg da?

  • Vi sender bestillinger samlet når alle varene i bestillingen er på lager.
  • Legg inn en separat bestilling med forhåndsbestilte varer, og en med lagervarer dersom du ønsker forskjellige utsendelser på disse.

 

BETALING

 

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

- Vi tilbyr betaling med:

  • Bank/kredittkort (Visa & Mastercard).
  • Klarna delbetaling.
  • Klarna faktura.
  • Vipps (betaling med mobiltelefon).
  • Det er også mulig å betale inn til vår konto. Vi sender varene når betalingen er mottatt. Send oss en e-post på post@minikids.no for å avtale.

 

Kan jeg få tilsendt faktura?

Ja, vi tilbyr fakturabetaling via Klarna.

 

Jeg ønsker å handle på vegne av et firma. Hvordan gjør jeg det?

I steg 3 i kassen kan du klikke på "FIRMA?".

 

Jeg har problemer med å gjennomføre betalingen. Hva skyldes dette?

Problemer med betaling kan skyldes flere årsaker:

  • Kontroller at kortinformasjon er korrekt utfylt.
  • Kan det være manglende dekning på kontoen din?
  • Klarna gjennomfører kredittsjekk. Kan du ha bemerkninger som hindrer kjøp?
  • Noen banker krever at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Du må da ha installert Java, som kan være et problem i enkelte nettlesere og Apple produkter. Vi anbefaler at du prøver en annen nettleser og har siste versjon av Java innstallert. Du kan laste ned Java her.
  • Ved problemer med betaling på mobil, kan dette skyldes at du må aktivere cookies på telefonen. Bruker du iPhone, kan du lese mer om dette her: Iphone: Safari Web Settings.

Har du problemer med betaling, kan du ta kontakt med oss på kundeservice@minikids.no eller på telefon 92329055.

 

Jeg har spørsmål angående betaling med Vipps. Hvor kan jeg finne svar?

  • Vipps sine sider finner du svar på det meste vedrørende Vipps for deg som privatperson.

 

LEVERING

 

Når kan jeg forvente å få pakken min levert?

  • Vi pakker og sender varene fra oss samme dag eller dagen etter bestilling (man - fre). 
  • I salgsperioder kan leveringstiden bli noe lengre.

Levering med Posten:

  • Forventet leveringstid er 1-4 virkedager (avhengig av hvor i landet pakken skal sendes).
  • Ordre som inneholder forhåndsbestilt(e) produkt(er), sendes så snart alle produkter er på lager.

Levering med DHL Express:

  • Forventet leveringstid er 1-2 arbeidsdager.
  • NB! Ved levering til særskilt avsidesliggende steder (gjelder ca 8% av Norges befolkning) kan leveringstiden bli noe lengre.
  • Ordre som inneholder forhåndsbestilt(e) produkt(er), sendes så snart alle produkter er på lager.

 

Hente på vårt lager i Oslo:

  • Velg "Hentes på vårt lager i Oslo" i steg 2 i utsjekkingen.
  • Henteidspunkt er hverdager mellom klokken 9 og 15.
  • Hentetidspunkt avtales direkte med lageret på mail: info@minikids.no eller telefon 921 16 621.
  • Lagerets adresse er: Arnljot Gellines vei 3, 0657 Oslo.
  • Hvis du har spesielle ønsker eller en beskjed til de på lageret kan du legge til en kommentar i utsjekkingen.

 

Hvor mye koster det å få tilsendt varer fra dere?

Levering med Posten:

  • Standard frakt på kjøp opptil kr 1000 er kr 69,- innen Norge (ikke inkludert Svalbard & Jan Mayen).
  • Alle kjøp over kr 999,- leveres fraktfritt innen Norge (ikke inkludert Svalbard & Jan Mayen).
  • Ordre som skal sendes til Svalbard & Jan Mayen koster kr 269 i frakt (inkluderer Posten/Brings Svalbardtillegg på kr 166). Send en mail til kundeservice@minikids.no for å avtale sending til Svalbard eller Jan Mayen.

Levering med DHL Express:

  • Ekspresslevering med DHL Express koster 399,- innen Norge.
  • Vi tilbyr ikke levering av store/tunge produkter med DHL Express. DHL Express vil ikke komme opp som et fraktalternativ dersom handlekurven inneholder store/tunge produkter.

Hente på vårt lager i Oslo:

  • Hvis du ønsker å hente ordren din på vårt lager i Oslo, er dette kostnadsfritt.

 

Hvordan blir varene levert?

Levering med Posten:

  • Leveres til nærmeste postkontor/post i butikk. 
  • Det er mulig å bestille hjemkjøring via Posten i etterkant.

Levering med DHL Express:

  • Varer sendt med DHL Express blir levert der du ønsker - hjem, på jobben eller i butikk.
  • Du administrerer selv leveringtid og leveringsadresse.

 

Kan jeg få varer sendt til utlandet?

  • Vi sender kun innen Norge.
  • Sendinger til utland vil bli tilgjengelig innen kort tid.

 

Kan jeg hente varene jeg bestiller?

  • Ja, du kan hente varene dine på vårt lager i Oslo mandag-fredag 09-15.
  • Adresse for henting: Arnljot Gellines vei 3, 0657 Oslo.
  • Ønsker du å hente varene dine legger du inn bestillingen som vanlig i nettbutikken. 
  • Velg "Hentes på vårt lager i Oslo" i steg 2 i utsjekkingen.
  • Du kan avtale hentetidspunkt på telefon/sms 92116621 eller mail info@minikids.no.

 

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min på posten?

  • Pakken blir liggende hos Posten i maks 14 dager.
  • Uavhentede pakker returneres automatisk til oss.
  • For uavhentede pakker vil kunde bli belastet kr 250,- for omkostninger og ny forsendelse.
  • Pakken blir sendt på nytt når vi har mottatt betalingen.
  • Hvis du ikke ønsker pakken sendt på nytt, blir ordrebeløpet (-kr 250,- for omkostninger) refundert. 

 

RETUR, BYTTE & REKLAMASJONER

 

RETUR & BYTTE

 

Kan jeg returnere eller bytte en vare etter den er motatt? 

  • Ja, du har 14 dagers angrerett.
  • Du kan returnere og bytte varer som er ubrukt, som befinner seg i samme stand som den ble mottat og hvor merkelapper og emballasje ikke er skadet eller fjernet. Alle returer/bytter skal forhåndsavtales.
  • Du behøver ikke oppgi noen grunn til retur.
  • Plakater byttes IKKE.
  • Med returen sender du utfylt angreskjema, og en oversikt over hva du eventuelt ønsker å bytte i.
  • Du sender varen(e) til:

Minikids AS

Postboks 6701

St Olavs Plass

0130 Oslo

  • Varen(e) må være i originalforpakning, ubrukt og godt innpakket.
  • Ikke skriv eller klistre postlapp direkte på produktenes emballasje.
  • Du betaler porto for retur selv (vi refunderer ikke denne), men spanderer porto på eventuell ny forsendelse til deg.

 

RETUR & TILBAKEBETALING

 

Jeg har sendt varer i retur, hva gjør jeg med min faktura hos Klarna?

  1. Gi beskjed til Kundeservice@minikids.no at du ønsker å sende noe i retur. (Du vil få instrukser om hvordan returen skal sendes.)
  2. Logg inn på Klarna og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Informer om retur” og bekrefte ved å klikke “Jeg har returnert varer”. (Det er også mulig å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91 for å gi beskjed om dette.)
  3. Du kan velge å betale den originale fakturaen, og bli refundert av Klarna når returen er ferdigbehandlet hos oss. (Klarna refunderer pengene 10-14 dager etter returen er ferdigbehandlet.)

 

Faktura/Konto: 

  • Når du deler opp betalingen på en faktura, samles dine kjøp med Klarna på en faktura.
  • En samlet månedsfaktura betyr 1 betaling, ett KID-nummer og et administrasjonsgebyr på 45 kr.
  • Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling.
  • Når du har signert og returnert kontoavtalen sender de deg en månedsfaktura i slutten av måneden.(Forfallsdato vil være  i begynnelsen av påfølgende måned.)
  • Du kan velge å betale hele beløpet, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.
  • Velger du å refundere varer som er betalt med konto, blir returbeløpet automatisk trukket fra på din konto hos Klarna.

 

REKLAMASJONER

 

Jeg har mottatt et skadet/defekt produkt? Hvordan går jeg fram?

  • Send oss en e-post til kundeservice@minikids.no med så mye informasjon som mulig: ordrenummer, varenummer, beskrivelse av skaden, bilder av produkt (og skadet emballasje) og eventuell annen relevant informasjon.
  • Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instruksjoner.
  • Ikke send varen i retur før du har kontaktet oss.

 

DIVERSE 

 

Har dere tvillingrabatt?

  • Alle som er medlem av Tvillingforeldreforeningen får tvillingrabatt hos oss.
  • Du finner rabattkoden når du logger deg inn med brukernavn og passord på https://www.tvilling.no/

 

Har dere fysisk butikk?

Vi har kun nettbutikk.

 

Kan dere hjelpe oss med å innrede barnerommet?

Ja, vi bidrar gjerne med tips til innredning av barnerom. Send oss en e-post på post@minikids.no.

 

Hvor ofte sender dere ut nyhetsbrev, og hva kan jeg forvente av innhold?

  • Vi sender ut nyhetsbrev ca. en gang i måneden.
  • Du får da som en av de første høre om nyheter og tilbud.
  • Vi har også eksklusive kampanjer for mottakere av nyhetsbrevet.

 

Hvordan kan jeg melde meg på nyhetsbrevet?

Nederst på nettsiden, www.minikids.no, finner du påmelding til nyhetsbrevet.

 

Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?

Nederst i nyhetsbrevet finner du link for avmelding. 

 

Jeg har en kundekonto hos dere. Hvordan kan jeg logge inn i denne nå som nettbutikkken er "ny"?

Du kan gå til innlogging, og klikk på "Glemt passord". Du vil da få tilsendt et nytt passord på mail.

 

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke