OFTE STILTE SPØRSMÅL

BESTILLING

Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått igjennom?

- Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post like etter betalingen er fullført.

- Kontroller e-postadressen nøye ved bestilling.

- Sjekk om ordrebekreftelsen har havnet i spam/søppelmappen.

- Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelse etter fullført betaling, kan det skyldes at du har registert feil e-postadresse. I så fall ber vi deg ta kontakt med oss på post@minikids.no så snart som mulig. 

Jeg bestilte varer for en stund siden, men har ikke mottatt bestillingen min. Hva skyldes det?

Det kan være flere årsaker til at du ikke har mottatt bestillingen din:

- Feil e-postadresse er registrert. Ordrebekreftelse, utsendelsesbekreftelse og hentemelding bli sendt til oppgitt e-postadresse. Om denne er feil, vil du ikke motta beskjed når varen(e) er klar for henting.

- En eller flere av varene på din bestilling er forhåndsbestilling. Vi sender da din ordre samlet når alle varer er kommet inn på lager, så lenge ikke annen avtale er inngått.

- Alle ordre blir sendt med sporingsnummer. Du kan til en hver tid gå inn og sjekke hvor pakken din befinner seg. Du finner link til sporing i ordrebekreftelsen din.

- Du kan også sjekke med postkontoret ditt om pakken er kommet dit. (Det hender at utleveringsstedene glemmer å scanne inn pakken når den ankommer.)

- Ta kontakt på post@minikids.no om du har spørsmål angående din bestilling.

Kan jeg avbestille min ordre?

- Ja, det kan du. Hvis bestillingen ikke er sendt fra oss, kan du endre eller avbryte den. Gi oss beskjed på post@minikids.no så snart som mulig om du ønsker å endre eller avbryte din ordre.

 

FORHÅNDSBESTILLING

Jeg har forhåndsbestilt en vare. Når kan jeg forvente levering av denne?

- Ved forhåndsbestilling av varer, vil vi så godt som mulig informere om forventet leveringstid i produktbeskrivelsen. Vi sender varen så snart vi får den på lager.

Jeg har bestilt flere varer, hvor en eller flere av varene er forhåndsbestillinger. Når blir varene levert?

- Vi sender bestillingen samlet når alle varene i bestillingen er på lager, dersom ikke annen avtale er inngått.

Jeg har forhåndsbestilt men ikke mottatt en vare som burde ha vært levert nå. Hvor blir den av?

- Vi forholder oss til leveringstider fra våre leverandører. Det forekommer av forskjellige årsaker at disse blir endret. Vi vil informere kunder som har forhåndsbestillinger inne så snart vi får beskjed om dette. Ta kontakt på post@minikids.no dersom du har spørsmål om leveringsdato.

 

BETALING

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

- Vi tilbyr betaling med:

Bank/kredittkort (Visa, Mastercard & American Express).

PayPal (konto eller bank/kredittkort).

Klarna faktura.

- Det er også mulig å betale inn til vår konto. Vi sender varene når betalingen er mottatt. Send oss en e-post på post@minikids.no for å avtale.

Kan jeg få tilsendt faktura?

- Ja, vi tilbyr fakturabetaling via Klarna.

Jeg har problemer med å gjennomføre betalingen. Hva skyldes dette?

Problemer med betaling kan skyldes flere årsaker:

- Kontroller at kortinformasjon er korrekt utfylt. 

- Kan det være manglende dekning på kontoen din?

- Noen banker krever at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Du må da ha installert Java, som kan være et problem i enkelte nettlesere og Apple produkter. Vi anbefaler at du prøver en annen nettleser og har siste versjon av Java innstallert. Du kan laste ned Java her.

- Alternativt kan du prøve å betale med PayPal. Du behøver ikke ha PayPalkonto for å kunne betale via PayPal.

- Ved problemer med betaling på mobil, kan dette skyldes at du må aktivere cookies på telefonen. Bruker du iPhone, kan du lese mer om dette her: Iphone: Safari Web Settings.

Har du problemer med betaling, kan du ta kontakt med oss på post@minikids.no eller på telefon 93009944 eller 93252703.

 

LEVERING

Når kan jeg forvente å få pakken min levert?

- Vi pakker og sender varene fra oss samme dag eller dagen etter bestilling (man - fre). 

- Alle varer sendes med Posten/Bring.

- Forventet leveringstid er 1-4 virkedager (avhengig av hvor i landet pakken skal sendes).

- Ordre som inneholder forhåndsbestilt(e) produkt(er), sendes så snart alle produkter er på lager.

Hvor mye koster det å få tilsendt varer fra dere?

- Standard frakt på kjøp opptil kr 1000 er kr 69,- innen Norge (ikke inkludert Svalbard & Jan Mayen).

- Alle kjøp over kr 999,- leveres fraktfritt innen Norge (ikke inkludert Svalbard & Jan Mayen).

- Ordre som skal sendes til Svalbard & Jan Mayen koster kr 269 i frakt (inkluderer Posten/Brings Svalbardtillegg på kr 166). Send oss en mail til post@minikids.no for å avtale sending til Svalbard eller Jan Mayen.

Hvordan blir varene levert?

Varene blir levert til nærmeste postkontor/post i butikk. Små pakker (minipakken) leveres i postkassen.

Kan jeg få varer sendt til utlandet?

- Vi leverer til Sverige og Danmark etter avtale. Det vil kunne forventes høyere fraktkostnader (Fra kr 269 kr). Disse beregnes ut i fra Posten Bring sine satser.

Kan jeg hente varene jeg bestiller?

- Ja, du kan hente varene dine på vårt lager i Oslo mandag-fredag 09-15.

- Ønsker du å hente varene dine legger du inn bestillingen som vanlig. Skriv i beskjedfeltet i handlekurven at du vil hente selv. Vi vil refundere eventuelle fraktkostnader.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min på posten?

- Pakken blir liggende hos Posten i maks 14 dager.

- Uavhentede pakker returneres automatisk til oss. For uavhentede pakker vil kunde bli belastet kr 150,- for omkostninger og ny forsendelse. Pakken blir sendt på nytt når vi har mottatt betalingen. 

 

RETUR, BYTTE & REKLAMASJONER

Kan jeg returnere eller bytte en vare etter den er motatt? 

- Ja, du kan returnere og bytte varer som er ubrukt, som befinner seg i samme stand som den ble mottat og hvor merkelapper og emballasje ikke er skadet eller fjernet. Alle returer/bytter skal forhåndsavtales. Du behøver ikke oppgi noen grunn til retur.

- Salgsvarer og plakater byttes IKKE.

- Angreskjema (vedlagt din ordre) fylles ut og sendes sammen med varen(e).

- Du må selv betale porto ved retur og bytte.

Jeg har mottatt et skadet produkt? Hvordan går jeg fram?

- Send oss en e-post på post@minikids.no med så mye informasjon som mulig: ordrenummer, varenummer, beskrivelse av skaden, bilder av produkt (og skadet emballasje) og eventuell annen relevant informasjon. Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instruksjoner.

 

DIVERSE 

Har dere fysisk butikk?

- Vi har kun nettbutikk.

Kan dere hjelpe oss med å innrede barnerommet?

- Ja, vi bidrar gjerne med tips til innredning av barnerom. Send oss en e-post på post@minikids.no.

Hvor ofte sender dere ut nyhetsbrev, og hva kan jeg forvente av innhold?

- Vi sender ut nyhetsbrev ca. en gang i måneden.

- Du får da som en av de første høre om nyheter og tilbud. Vi har også eksklusive kampanjer for mottakere av nyhetsbrevet.

Hvordan kan jeg melde meg på nyhetsbrevet?

- Nederst på nettsiden, www.minikids.no, finner du påmelding til nyhetsbrevet.

Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?

- Nederst i nyhetsbrevet finner du link for avmelding.